Autorzy

Na łamach „Spotkań Losowych” publikowali:

Nikola Adamus
Fanka D&D i bitewniaków, między sesjami grywa w planszówki (Battlestar Galactica!). Ponadto interesuje się grami od strony naukowej i co jakiś czas pisze o tym na blogu (Poland. Finland. Playground). W wolnych chwilach ujeżdża renifery.

Shannon Appelcline
Przygodę z RPG zaczął od Basic Dungeons & Dragons Toma Moldvaya i Traveller Starter Edition. Autor dodatków do systemów Ars Magica, Zew Cthulhu, NephilimPendragon. Pracował dla Chaosium, White Wolfa, Wizards of the Coast i Mongoose Publishing. Autor książki Designers & Dragons opisującej historię branży gier fabularnych od jej narodzin po czasy obecne. Redaktor naczelny i felietonista serwisu RPGnet.

Michael Atlin
Dramaturg, aktor, projektant stron www i gracz. Mieszka w Toronto. Czas dzieli pomiędzy wydzieranie się na aktorów, komputery i koty.

Marweł Baśniarz
Osławiony gawędziarz Nierzeczywistości, wybitny koneser Szalonej Herbatki, udekorowany Orderem Tysiąca Warów. W świecie Rzeczywistości cierpiący na głębokie rozdwojenie jaźni oraz ciała. Jego ziemskie inkarnacje podzielają pasję snucia fantastycznych opowieści i wojaży po krainach fantazji, co na rozmaite sposoby, wspólnie bądź samodzielnie, czynią już od czasów przedinternetowych. Jedna z nich, wiedziona smaugowym instynktem, odnajduje spokój duszy, gromadząc i wertując sterty podręczników do RPG, druga zaś trwoni czas na fechtunek cyfrowym pędzlem przeciw białości komputerowego płótna lub na gitarową szermierkę z ciszą.

Krzysztof Bender
Mąż, ojciec dwójki dzieci, informatyk, mistrz gry i w końcu gracz. Miłośnik gier (nie tylko fabularnych) i zabaw z mechaniką.

Tomasz ‚Sting’ Chmielik
Redaktor naczelny reaktywowanej „Magii i Miecz”. Gra i prowadzi od 20 lat. Jego ulubione systemy to Zew CthulhuŚwiat Mroku. Uważa, że w gry fabularne należy grać, a nie debatować, czy literka G jest lepsza niż N lub S.

Marek Chrobot
Gra od ponad 20 lat – zaczął się od 8. numeru „Magii i Miecza” i Kryształów Czasu. Fascynacja KC trwała za długo, ponad 10 lat. Dziś najbardziej ceni Barbarians of Lemuria, Conana na GURPS (i na każdej innej mechanice) oraz Beasts and Barbarians. Nie trawi mechanik bezkostkowych, uteatralniania rozgrywki na siłę i klimaciarstwa. Nie lubi kotów i Warhammera. Ceni dobre żarcie, lubi pobiegać, morsuje.

Tomasz Cybulski
Autor, redaktor i tłumacz, aktywny w polskim środowisku gier fabularnych od 2003 roku. Z wykształcenia specjalista od stosunków międzynarodowych, zawodowo zajmuje się kulturą i wolontariatem. Praktykujący mistrz gry, wielki fan Dungeons & Dragons i tworzonych do nich settingów.

Juliusz Doboszewski
Rocznik 1987. Erpegowo zainteresowany „grami niezależnymi”. Kiedyś uczestniczył w inicjatywie Orient Express. Czasem pisuje na alchemagenta.blogspot.com oraz rpgpl.wordpress.com.

Radek Drozdalski
Rocznik 1979, zaoceaniczny transplant. Gra w gry, pisze o grach i opracowuje gry. W międzyczasie dał radę się ożenić i wszedł w posiadanie kota (przez małżeństwo) oraz gołębia.

Gary Alan Fine
Profesor socjologii, wykładowca na Northwestern University (Chicago). W obszar jego zainteresowań badawczych wchodzą m.in. psychologia społeczna, socjologia kultury, socjologia nauki i problematyka zachowań zbiorowych. Wykładał na University of Georgia oraz University of Minnesota, współpracował z amerykańską organizacją badawczą Center for Advanced Study in the Behavioral Sciences, Russell Sage Foundation oraz Swedish Collegium for Advanced Study in the Social Sciences. Zasiada w radach naukowych licznych pism, między innymi „International Journal of Role-Playing”. W latach 1977–79 przeprowadził jedno z pierwszych badań socjologicznych środowiska fanów gier fabularnych. Wyniki opublikował w pracy zatytułowanej Shared Fantasy. Role Playing Games as Social Worlds.

Miska Fredman
Założyciel wydawnictwa Ironspine, autor czterech gier fabularnych, doświadczony projektant gier oraz ojciec szóstki dzieci.

Key-Ghawr

John Harper
Grafik i ilustrator. Autor gier, m.in. Agon, Lady Blackbird, GHOST/ECHO, Ghost Lines, Mustang. Współorganizator konwentu Go Play NW (Seattle).

Bartłomiej ‚Zły Janek’ Jankowski
Rocznik 1982; Fan Hard SF; mistrz gry prowadzący Warhammera, Dark Sun oraz okazjonalnie Eclipse Phase. Podręczniki odkłada j na półkę już dobre 20 lat.

Ojciec Kanonik
Podstarzały zgred bawiący się od 22 lat w najcudowniejszy pochłaniacz czasu, jaki wymyślił człowiek: RPG lat 70. Twórca bloga „Demons & Dragons” popularyzującego stare gry fabularne i styl rozgrywki. Współtwórca bloga Inspiracje (bialylew.blogspot.com), settingu Anaboria i pierwszych polskich publikacji retrogamingowych. Fan fanów fantastyki, OD&D, BRP, dodekafonii, wina i R. E. Howarda.

Leszek Karlik
Gra od 1996 roku. Zaczynał od Kryształów Czasu w „Magii i Mieczu”, szybko przechodząc do AmberuStar Wars D6. Preferuje realistyczne gry osadzone we współczesności lub bliskiej przyszłości, chociaż nie pogardzi od czasu do czasu dungeon crawlem bądź komiksową space operą.

Daniel Karpiński
Pierwsze narodziny w 1973 roku; drugie, erpegowe, w 1994. Uzależniony od fabuły w każdej postaci. W RPG kręcą go interakcja i nietuzinkowe pomysły. Sewidżowiec. Współtwórca fanowskich projektów: Salkalten: Nadzieja Ostlandu, Waaagh!, Sześciostrzałowiec, Ahoy!. Współpracuje z „Magią i Mieczem”.

Marcin Kłak
Rocznik 1984. Gra od kilkunastu lat. Lubi różne systemy: od Warhammera, przez 7th Sea, aż po Eclipse Phase. Uwielbia kostki i ma ich zdecydowanie więcej niż potrzebuje – w tym kilka, których nigdy nie użyje. Zdecydowanie preferuje grać niż prowadzić, choć ostatnimi laty coraz częściej myśli o podejmowaniu kolejnych prób mistrzowania.

Mateusz Kominiarczuk
Wieczny wieloklasowiec, przedstawiciel „pokolenia d20” zaangażowany w badania nad grami (game studies). W RPG grywa od 2003 roku. Z zamiłowania: kucharz-amator; z doświadczenia: naukowiec, dziennikarz i tłumacz. Związany z Wydziałem „Artes Liberales” Uniwersytetu Warszawskiego.

Emi Maeda
35-letnia fanka RPG i larpów, organizatorka konwentów. Trzykrotna koordynatorka Ropeconu (ostatni raz w 2014 r.). Na konwenty jeździ już od 18 lat.

Łukasz ‚Chavez’ Maludy
Geek (rocznik 1985), gracz (rocznik 1998), game developer (rocznik 2002), bloger (rocznik 2006), piwowar domowy (rocznik 2014). Niespełniony muzyk i pisarz bez talentu.

Jonas Mustonen
Zabawę z RPG zaczął jako dziecko od fińskiej edycji Dungeons & Dragons, jeszcze w czasach, gdy takie tytuły jak HeroQuest i seria gier paragrafowych Fighting Fantasy były faktyczną alternatywą dla gier wideo. Największy wpływ wywarła na niego druga edycja Advanced D&D, którą prowadził przez niemal dekadę. W fandomie udziela się aktywnie od początku tysiąclecia.

Grzegorz A. Nowak
Rocznik Czarnobyla. W RPG gra niemal od zawsze. Samozwańczy ewangelista mechaniki Fate, który nie stroni od okazjonalnych eksperymentów z innymi systemami. Zawodowo związany z branżą gier wideo. Sporadycznie pisze na blogu o mylącej nazwie Daily Kraken.

Mateusz Nowak
Gra i prowadzi od 2003 roku. Mieszka we Wrocławiu, czyta SF, gotuje i chodzi po górach (zwykle nie jednocześnie). Na młodzieżowych obozach RPG zaszczepia miłość do sandboksów.

Jon Peterson
„Indiana Jones D&D”. Historyk-amator i kolekcjoner gier, szczególnie zainteresowany wczesną historią gier wojennych i fabularnych. Autor wydanej własnym sumptem (poprzez prywatne wydawnictwo Unreason Press) książki Playing at the World omawiającej genezę Dungeons & Dragons i gier fabularnych jako rozrywki. Swoje dociekania związane z prehistorią RPG (głównie ze środowiskiem fanów gier wojennych lat 60. i 70. XX. w.) kontynuuje na łamach bloga playingattheworld.blogspot.com.

Umberto Pignatelli
Rocznik 1976. Gra od 1984 roku. Uwielbia liczne gry, od OD&D, przez GURPS, po Savage Worlds. Długodystansowiec, najważniejsze elementy swoich prac wymyśla podczas biegu.

Łukasz Pilarski
Gracz komputerowy, czytacz i erpegowiec. Wyznawca dogmatu „za dużo rzeczy do zrobienia, za mało wolnego czasu”. Gospodarz „Bobrowni” (www.bobrownia.com).

Michael Prescott
Od dziecka uwielbia mapy. Jako ojciec dwójki dzieci odkrył, że jedno- lub dwustronicowe podziemia to wszystko, na co może sobie pozwolić, zanim pociechy upomną się o więcej płatków śniadaniowych.

Tomasz Pudło
Rocznik 1983, pochodzi z Lublina. W gry fabularne gra od 1996 roku, najchętniej w różne tytuły z gatunku fantasy. Organizator pierwszych Orient Expressów, juror w konkursie Quentin. Dawniej wielki fan FUDGE i FATE, dziś prowadzi na własnej mechanice autorskiej – Wstędze.

Piotr Rasiński
Z zawodu informatyk w psychiatryku. Twórca i krytyk kart postaci. Miłośnik alchemii, filozofii i historii. Fan gier fabularnych od 1995 roku.

Magdalena i Maciej Reputakowscy
Erpegowcy, teoretycy, praktycy, organizatorzy konwentów i konkursów erpegowych. Traktują podręczniki do RPG jako zbiór wskazówek, a nie kodeks postępowania w procesie karnym.

Marcin Roszkowski
Tłumacz, historyk, może kiedyś pisarz. Adekowiec ze znakiem warhammerowego młota na tarczy. Mieszka na szczycie własnej szklanej góry. Lubi spokój i ciszę, nie znosi kłótni i jazgotu. Fan wszystkiego, co retro.

Andrzej Rylski
Gry fabularne poznał we wrześniu 1995 roku i była to miłość od pierwszego wejrzenia. Nałogowy mistrz gry i konwentowicz, ostatnio także wydawca: napisał i wydał grę fabularną Diadem, obecnie pracuje nad dodatkami do niej. Uwielbia prowadzić zarówno w konwencji akcji, jak i grozy, podobno świetnie odgrywa BN-ów i improwizuje. Docenia współpracę w drużynie, bardzo chętnie prowadzi sesje dla osób początkujących w RPG. Ma alergię na „znawców zasad”, a także na indywidualistów, którzy torpedują skuteczność drużyny.

Jukka Särkijärvi
Pisarz, reżyser, tłumacz, projektant gier i organizator konwentów. Działa również w fińskim oddziale Pathfinder Society oraz zajmuje się pisaniem o grach fabularnych do różnych mediów. Jest autorem książki o grach fabularnych zatytułowanej Roolipelikirja.

Marcin Segit
Rocznik 1979. Mistrz gry, gracz, fan – w losowej kolejności. Zaczynał w 1994 roku od Oka Yrrhedesa. Od tamtego czasu nieprzerwanie związany z hobby i fandomem. Gra, pisze, tłumaczy, redaguje i wciąż wierzy, że kiedyś znajdzie czas na wszystko.

Marcin Sindera
Z grami fabularnymi związany od 18 lat. Fan polskiego fantasy i science fiction. Autor publikacji oraz fanowskiego dodatku Waleczne Wilki Pogranicza do gry Monastyr. Pomysłodawca i główny koordynator konwentu Bebok – śląskich dni z grami fabularnymi i planszowymi. Mistrz gry, zwolennik grania zgodnie z systemem, fan kostek.

Michał Sporzyński
Rocznik 1986, wielki fan FatePathfindera. Ma alergię na Warhammera. Dla zabawy projektuje planszówki – jak dotąd nigdy niewydane. Sztukowalkowy nerd, a na domiar złego – furry.

Maciej Starzycki
W RPG gra od ponad 20 lat. Zaczynał od D&DKryształów Czasu, a teraz jego ulubioną grą jest Apocalypse World i jej wariacje. Maczał palce w wieloletnich pracach i wydaniu systemu Idee fixe. Lubi rozważania o projektowaniu gier fabularnych i historię hobby.

Andrzej Stój
Rocznik 1982. Z wykształcenia nauczyciel, z zawodu bankowiec. Zaczynał lata temu od Oka Yrrhedesa i pierwszej edycji Warhammera. Potem był Cyberpunk 2020, Zew Cthulhu, Star Wars d6, Amber Diceless Roleplaying Game i inne. Przez ostatnie dwadzieścia lat przebił się przez kilkadziesiąt gier, na dłużej zatrzymując się przy różnych edycjach prababki RPG. W grach fabularnych ceni wszystko, prócz skrajnego fanatyzmu. Ostatnio poleca wszystkim Fate Core. Cierpi na chroniczny brak czasu i ma nadzieję nagrać się na emeryturze. Autor Drogi ku chwale oraz Nemezis.

Maciej Szaleniec
Rocznik ‘78. W RPG gra od 25 lat. Zdobywca pierwszego Quentina, wieloletni współpracownik „Magii i Miecza”, „Portala” i „Gwiezdnego Pirata” (w dużej mierze w tandemie z Joanną Szaleniec). Współautor kampanii Władca Zimy (Warhammer) oraz Miecz Przeznaczenia (Wiedźmin RPG). Zaciekły fan Gwiezdnych Wojen, Warhammera7th SeaEarthdawna. Pracownik Instytutu Katalizy i Fizykochemii Powierzchni PAN w Krakowie. Obecnie w stanie fandomowego spoczynku.

Michael ‚Talien’ Tresca
Projektant gier, pisarz i reporter. Jest redaktorem działów RPG oraz Filmów SF w serwisie Examiner.com. Opublikował trzy książki: The Evolution of Fantasy Role-Playing Games (McFarland Publishing) opisującą historię gier, debiutancką powieść fantasy The Well of Stars (Three Ravens Books) oraz książkę fantasy dla młodzieży zatytułowaną Awfully Familiar (Dark Quest Books).

Eero Tuovinen
Fiński projektant i tłumacz gier, założyciel wydawnictwa Arkenstone Press. Fan RPG od młodzieńczych lat, miłośnik gier niezależnych. Zdarza mu się pracować nad grami fabularnymi na pełen etat dzięki wsparciu fińskich fundacji kulturalnych. Autor m.in. Fables of Camelot, Kina zombie i modyfikacji The Shadow of YesterdayThe World of Near oraz Solar System. Fan D&DParanoi. Jego najnowszy projekt można śledzić na blogu writingames.wordpress.com.

Tomasz ‚Salam’ Widziński
Marzyciel i nałogowy twórca projektów – już nie do szuflady. Wielki miłośnik generatorów oraz symulacji.

Witold Witaszewski
Gra i mistrzuje od dwudziestu lat. Zaczynał od Paranoi, a potem było tylko gorzej. Autor systemu Idee Fixe. Poza graniem pilotuje quadcoptery i jeździ na motocyklu.

Daniel Wójtowicz
Mistrz gry, gracz, organizator konwentów, gitarzysta i wokalista. W wolnych chwilach grywa w k3 metalowych hordach.

Marcin Wroński

Sławomir Wrzesień
Gra i prowadzi od 1993, choć obecnie sporadycznie. Ima się gier różnistych, w tym storygames i innych indie-potworków. Niegdyś prowadził stronę poświęconą systemom autorskim (Aleja Fantasy). Zdarzyło mu się fanowsko tłumaczyć gry z języka angielskiego (m.in. Fate Accelerated Edition, drugą edycję Fate, RISUS).

Marcin ‚ajfel’ Zawiślak
Rocznik 1979. Zawodowo programista, prywatnie szczęśliwy mąż i ojciec, hobbystycznie bloger (earthdawn.ajfel.pl, commandpoint.pl), recenzent i przede wszystkim zapalony gracz. Od wielu lat interesuje się grami fabularnymi, bitewnymi i planszowymi. Jest wielce prawdopodobne, że jeśli w coś zagra, to potem na ten temat gdzieś napisze.

Komentarze są wyłączone.