Współpraca

Spotkania Losowe” są fanzinem poświęconym grom fabularnym, tworzonym przez fanów i dla fanów, w czasie wolnym i dla własnej satysfakcji. Ani redakcja, ani autorzy tekstów i ilustracji nie otrzymują wynagrodzenia za swoją pracę. Jedyną gratyfikacją jest publikacja na łamach magazynu oraz możliwość stworzenia czegoś fajnego dla społeczności fanów RPG. Fanzin jest dostępny za darmo w Internecie.

Poniższe wskazówki przeznaczone są dla autorów tekstów i grafik zainteresowanych współpracą z fanzinem „Spotkania Losowe”. Prosimy o zapoznanie się z wytycznymi – ułatwi nam to pracę. Dziękujemy. :)

PDF z ponizszym tekstem: Spotkania Losowe – zasady współpracy.

Wersja tl;dr

Jeśli piszesz

Prosimy o przesyłanie plików tekstowych w formacie LibreOffice/OpenOffice (preferowany), MS Word lub RTF. Artykuły powinny być kompletne – nie przyjmujemy szkiców i konspektów. Prosimy o przejrzenie tekstu przed wysłaniem i poprawienie błędów, literówek itp. Przeczytamy i odezwiemy się, jeśli będziemy zainteresowani. Możecie także wysyłać nam linki do swoich blogów i innych publikacji w Internecie wraz z listą tematów związanych z RPG, w których czujecie się najlepiej. Zapoznamy się z materiałami i być może uda nam się wybrać coś wspólnie do publikacji.

Jeśli rysujesz

Możecie przesyłać nam próbki swoich prac, najlepiej w postaci linków do internetowych galerii. Jeśli mają to być pliki, to prosimy o format JPG, PNG lub TIF (jakość robocza – wielkość kilka megabajtów). Skontaktujemy się z wybranymi osobami i poprosimy o ilustracje do tekstów. Jeżeli ktoś koniecznie będzie chciał wysłać nam materiały w wersji analogowej, prosimy o wcześniejszy kontakt.

Teksty, rysunki, pytania prosimy wysyłać na adres redakcji za pomocą formularza kontaktowego lub bezpośrednio: redakcja@spotkanialosowe.pl.

Tematyka

Jesteśmy zainteresowani wszelkiego rodzaju tekstami o grach fabularnych, od recenzji, przez poradniki, po pomysły na przygody, jednostronicowe podziemia i nowe, fajne potwory oraz artykuły analizujące gry i graczy na potrzeby nauki. RPG interesuje nas jako graczy i mistrzów gry, a także jako osoby zainteresowane historią i rozwojem naszego hobby, trendami na rynku, modami, wzlotami i upadkami RPG jako części popkultury i produktu komercyjnego – zarówno w Polsce, jak i na świecie. Ciekawi nas również sfera okołoerpegowa: kontekst, w jakim RPG się rozwija, środowisko fanów, a także zainteresowanie badaczy grami fabularnymi.

Jakich tekstów potrzebujemy: almanachów i poradników; artykułów o fandomie polskim i zagranicznym; informacji o klubach i zrzeszeniach miłośników gier fabularnych; pomysłów na scenariusze i settingi, potwory i bohaterów niezależnych; opisów podziemi i innych ciekawych miejsc; nowych zasad lub modyfikacji istniejących; felietonów dotyczących bieżących spraw i problemów erpegowego fandomu; relacji z konwentów z naciskiem na zagadnienia związane z RPG; poradników dla początkujących (w tym dotyczących grania z dziećmi); recenzji (najlepiej ciekawych, lecz mało znanych gier); wszelkiego rodzaju inspiracji; rozważań na temat publikowania i wydawania gier fabularnych (zarówno hobbystycznie, jak i profesjonalnie); tekstów o graniu przez Internet; omówień nowych projektów fanowskich bądź komercyjnych.

Przyjmujemy przedruki – są one publikowane wraz z podaniem miejsca pierwotnej publikacji. W takim przypadku prosimy o zmodyfikowanie lub rozbudowanie tekstu.

Chociaż pierwszeństwo mają materiały do systemów RPG wydanych w języku polskim (także do Złego Cienia!), jesteśmy zainteresowani tekstami dotyczącymi wszystkich gier fabularnych.

W tej chwili nie jesteśmy zainteresowani: rozbudowanymi, kilkudziesięciostronicowymi scenariuszami. Ich publikacja wymagałby dużego zaangażowania z naszej strony i zajęłaby zbyt dużą część magazynu. Nie mamy też w planach zamieszczania w piśmie opowiadań, choć jeśli uważasz, że twój tekst zasługuje na publikację, podeślij go – pomyślimy.

Długość tekstów

Nie narzucamy limitów znaków (minimalnych i maksymalnych) materiałom niezamówionym. Jedyny wyjątek to recenzje, które nie powinny być dłuższe niż 8000–10000 znaków – w przypadku obszerniejszych omówień prosimy o uprzedni kontakt z redakcją. Artykuły o objętości większej niż 25 000 znaków mogą być publikowane w częściach. Cenimy jednak zwięzłość przekazu i zachęcamy, aby teksty nie przekraczały 20 000–25 000 znaków. Jeśli zajdzie taka konieczność, poprosimy autora o odpowiednie przerobienie artykułu.

Kwestie formalne

  1. Autor musi dysponować pełnią praw do tekstu lub ilustracji.
  2. W przypadku dołączenia do nadesłanego tekstu ilustracji autorstwa osób trzecich prosimy o wskazanie źródła (dotyczy prac udostępnionych na otwartej licencji, w domenie publicznej itd.) lub o dołączenie zgody autora grafik.
  3. Na początku tekstu prosimy wpisać dane autora: (imię, nazwisko, nick/ksywa) oraz adres e‑mail (kontakt dla redakcji).
  4. Decyzję o publikacji tekstu podejmuje redaktor naczelny.
  5. Artykuł powinien być zatytułowany. W przypadku braku tytułu zostanie on nadany przez redakcję.
  6. Teksty przyjęte do publikacji przechodzą redakcję merytoryczną i językową. Autor, o ile nie zdecyduje inaczej, otrzymuje poprawki i uwagi do wglądu i zatwierdzenia. Podczas redakcji tekst może zostać skrócony, podzielony na części lub też autor może zostać poproszony o uzupełnienie treści.
  7. Nie przejmujemy praw do tekstów, zatem możecie swobodnie dysponować swoimi utworami.

Teksty powinny być przyjazne mistrzom gry i graczom i zawierać, tam gdzie to konieczne, elementy mechaniki (rozpisane zasady bądź też inne informacje pozwalające na bezproblemowe zastosowanie materiału podczas gry. W przypadku treści uniwersalnych (bezsystemowych) prosimy o dołączenie dodatku zawierającego zasady (o ile tekst odwołuje się do nich) dla przynajmniej jednej gry lub wskazówek pozwalających taki materiał przygotować. Dobrze by było, gdyby zasady odwoływały się do tytułu wydanego w Polsce (np. Neuroshima, Savage Worlds, Zew Cthulhu, Wolsung, Warhammer lub mechanika d20/Pathfinder, choć z Fate i innymi grami też sobie poradzimy).

Jeśli zechcecie później umieścić swój tekst na blogu bądź stronie poświęconej RPG lub zrobić z nim cokolwiek innego – nie ma sprawy. Poczekajcie tylko miesiąc lub dwa od momentu publikacji w „Spotkaniach Losowych”. Będziemy też wdzięczni za link do strony pisma i stosowną adnotację o publikacji.

Kwestie techniczne

  1. Prosimy o nadsyłanie plików w formacie ODT (preferowane), DOC, DOCX lub RTF.
  2. Śródtytuły w tekście prosimy wyróżniać pogrubieniem.
  3. Tytuły gier, opowiadań, książek, rozdziałów prosimy wyróżniać kursywą.
  4. Tytuły czasopism prosimy ujmować w „cudzysłowy”.
  5. Prosimy nie używać w tekście podkreślenia.
  6. Jeśli zachodzi konieczność wyróżnienia grupy 1–3 wyrazów (np. wyrazy i zwroty obcojęzyczne), można to zrobić za pomocą kursywy.
  7. Cytaty przywoływane w tekście prosimy ujmować w „cudzysłowy”.
  8. Akapity prosimy wyróżniać wcięciami akapitowymi lub oddzielając je od siebie pustą linią (podwójny Enter).
  9. Prosimy nie stosować podwójnych wyróżnień w tekście, jeśli to tylko możliwe („” w połączeniu z kursywą, kursywa jednocześnie z pogrubieniem itp.).
  10. Będziemy wdzięczni za przejrzenie tekstu przed wysłaniem: poprawienie błędów, literówek itp.

W razie pytań lub wątpliwości jesteśmy do dyspozycji. :)

Wersja 29.02.2016

Możliwość komentowania została wyłączona.